جلسۀ مشترک هلدینگ تدبیرگران اطلس و شرکت فرآیند نوین فرهنگیان با مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان

 

به گزارش اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان هرمزگان، ۱۱ دی ماه جلسۀ مشترک هلدینگ تدبیرگران اطلس و شرکت فرآیند نوین فرهنگیان با حضور محمد قویدل مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان، اعضای شورای معاونین، رؤسای اداره‌های ۲۳ گانۀ آموزش و پرورش  و کارشناسان تعاون اداره‌های آموزش و پرورش استان هرمزگان و نمایندگان صندوق ذخیرۀ فرهنگیان استان‌های قطب ۴ کشور (استان‌های خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان و یزد) در جزیرۀ قشم برگزار شد.

دکتر داریوش خدادادی مدیر عامل هلدینگ تدبیرگران اطلس با ابراز رضایت از حضور در این نشست به بیان جایگاه و اهمیت صندوق ذخیرۀ فرهنگیان پرداخت و گفت: در صندوق ذخیره و طی ۲ سال اخیر اقدامات شاخصی در راستای شفاف‌سازی وضعیت صورت گرفته است.

مدیرعامل هلدینگ تدبیرگران اطلس با تأکید بر اهمیت ارزش مالکانه صندوق ذخیرۀ فرهنگیان گفت:  تمام تمرکز هیئت مدیرۀ صندوق معطوف به این موضوع است تا کار به درستی انجام شود و خوشبختانه با تأکید و پیگیری مدیر عامل مؤسسه، اتفاقات مثبتی در این حوزه رقم خورده است.

این مقام مسئول با اشاره به ضرورت اعتماد افزایی بین فرهنگیان اظهار داشت: سعی بر این است تا با افزایش کمی و کیفی خدمات ارائه شده به معلمان و تسهیل استفاده از مزایای این صندوق، زمینه اعتمادسازی موفق را فراهم کنیم. وی ادامه داد: مصداق عینی اقدامات صورت گرفته در جهت اعتماد آفرینی در بین همکاران فرهنگی، موضوع کدال با هدف شفاف‌سازی وضعیت صندوق ذخیرۀ فرهنگیان است که به زودی شاهد خروجی مثبت آن خواهیم بود.

خدادادی تصریح کرد: امکان استفادۀ فرهنگیان از سامانه خرید جامع ویژۀ فرهنگیان از دیگر اقدامات مثبتی است که همکاران به زودی می‌توانند از مزایای آن بهره‌مند شوند.

در ادامه آقای امیری عضو هیئت مدیره و قائم مقام مدیرعامل شرکت فرآیند نوین فرهنگیان در سخنانی از نقش محوری شرکت فرآیند نوین در ارتباط‌گیری با معلمان اظهار داشت: خرسندیم که در خط مقدم خدمت‌رسانی به فرهنگیان  هستیم و بر خود می‌بالیم که در کسوت خدمت‌رسان برای این قشر خدوم و زحمتکش فعالیت می‌کنیم.

وی از مسئولان و حاضران در این نشست خواست تا با تأمین نیازهای خود از شرکت‌های زیرمجموعۀ مؤسسه که در حوزۀ صنایع آموزشی و تجهیزات مدارس فعال هستند، حمایت کنند.

وی در پایان به ارائۀ گزارشی از عملکرد صندوق ذخیرۀ فرهنگیان استان هرمزگان پرداخت و افزود: استان هرمزگان حدود ۲۷ هزار نفر پرسنل دارد که حدود ۲۰ هزار نفر عضو صندوق هستند که این آمار ۷۵ درصدی از میانگین کشوری بالاتر است و درصد کسورات بیش از ۵۰ درصد اعضای صندوق در این استان،  ۴ درصد است که حاکی از تعامل و هماهنگی ادارۀ کل و مناطق با نمایندگی صندوق ذخیره است.

در ادامۀ این نشست آقای صدقی دبیر کمیته عالی ارزش مالکانه صندوق ذخیره فرهنگیان در راستای تبیین ارزش مالکانه اعضای صندوق ذخیرۀ فرهنگیان گفت: سختی محاسبات، دردسرها و ریسک‌های ارزش مالکانه باعث شده اراده‌ای برای به سرانجام رساندن آن در سنوات گذشته شکل نگیرد.

وی بیان کرد: بهترین شیوه برای محاسبۀ ارزش مالکانه به صورت موازی از نظر تیم کارشناسی در شرکت‌ها و هلدینگ‌ها این است که ابتدا سهام آنها مشخص شود و سپس بستر تخصیص این دارایی‌ها بازار سرمایه و بورس انتخاب شود.

صدقی ادامه داد: سهم‌های بورسی زیر نظر نهادهای نظارتی هستند و مقرر شد همۀ شرکت‌های صندوق ذخیرۀ فرهنگیان بورسی شوند و ١٠ درصد دارایی‌ها در این مرحله به معلمان تخصیص یابد.

وی یادآور شد: در خصوص این سهام و ارزش مالکانه به ازای هر یک ریال واریزی اعضا از مهر ١٣٧۴ تاکنون بر اساس نرخ تورم ماهانۀ بانک مرکزی در هر سال امتیاز تعلق گرفته است و بر اساس آن امتیاز محاسبه شده که به یک عدد میلیاردی می‌رسد با توجه به اساسنامه صندوق سهم هر فرد بعد از بازنشستگی به آن فرد تحویل داده می‌شود تا توسط خود شخص مدیریت شود.

در ادامه مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان با اشاره به اهمیت طرح ارزش مالکانه گفت: رؤسای مناطق باید به عنوان نمایندۀ مناطق، اطلاعات خود را در ارتباط با این طرح اساسی افزایش دهند تا بتوانند به عنوان سفیران این طرح، نشست‌هایی را با همکاران داشته باشند تا اهمیت این طرح و مزایای آن را گوشزد کنند تا این قشر مهم و تأثیرگذار بتوانند از مزایای حداکثری این طرح بهره‌مند شوند.

آخرین اخبار هلدینگ

.
اسکرول به بالا